Cabinet de asistenţă psihopedagogică

Consilierea educationala integreaza perspectiva umanista dezvoltata de psihologul american Carl Rogers care considera ca problemele psihice nu mai sunt vazute in mod obligatoriu in termeni de tulburare si deficienta, ci in parametrii nevoii de autocunoastere, de intarire a Eului, de dezvoltare personala, de adaptare eficenta la mediul social.

A ajuta si a credita persoanle ca fiind capabile sa-si asume propria dezvoltare personala, sa previna diverse tulburari si disfunctii, sa gaseasca solutii la problemele cu care se confrunta, sa se simta bine cu sine, cu ceilalti, cu lumea in care traieste reprezinta valorile umaniste ale consilierii educationale

Obiectivele consilierii educationale/psihopedagogice:

  • promovarea starii de bine: functionarea optima din punct de vedere somatic, fiziologic, mental, emotional, social, spiritual; persoana sa se simta bine cu sine, cu ceilalti si cu lumea in care traiescte

  • dezvoltare personala: imagine de sine, cunoastere de sine, capacitate de decizie responsabila, atitudine creative etc.

  • preventie: a dispozitiei afective, a neincrederii in sine, a comportamentelor de risc, a conflictelor interpersonale, a dificultatilor de invatare, a dezadaptarii sociale, a situatiilor de criza etc.

Cabinetul de Asistenta psihopedagogica vine in intampinarea nevoilor fundamentale ale oricarui copil:

  • dezvoltarea constiintei de sine si a atitudinilor pozitive fata de propria persoana prin autocunoastere si respect de sine;

  • de a comunica si relationa armonios cu ceilalti

  • dezvoltarea abilitatilor de rezolvare de probleme(de viata) si luare de decizii

  • de a poseda tehnici de invatare efiecienta si creativa

  • de a rezista presiunilor negative ale grupului

  • formarea si dezvoltarea unui stil de viata sanatos, sanogen

  • psihosexualitate, integrarea sexualitatii in maturarea emotionala

  • stresul si managementul stresului

  • dobandirea de repere in orientarea scolara si profesionala

Rolul consilierii educationale/psihologice:

  • rol proactiv, incearca sa previna situatiile de criza personala sau educationala in scoala si, in acelasi timp, urmareste dezvoltarea personala, educationala si sociala a elevilor;

  • asigura oportunitati ca elevul sa-si urmareasca propria sa dezvoltare mentala si sa inteleaga ca acest lucru este jalonul sau principal de atins;

  • sprijina clientul pentru ca acesta sa devina capabil sa se ajute singur, sa se inteleaga pe sine si sa inteleaga realitatea inconjuratoare;

  • informarea si consilierea psihopedagocica a elevilor, profesorilor si parintilor in activitati legate de cunoastere si autocunoastere, adaptarea elevilor la mediul scolar, adaptarea scolii la nevoile copilului, optimizarea relatiilor scoala- familie;

  • asigura, prin intermediul metodelor, tehnicilor si procedeelor specifice, prevenirea si diminuarea factorilor care determina tulburari comportamentale, comportamente de risc si disconfort psihic;

  • realizeaza investigarea psihopedagogica a elevilor si servicii de aonsiliere si asistenta psihopedagogica pentru copiii cu CES(cerinte educationale speciale);

  • sprinjina cadrele didactice in realizarea unor activitati educative;

  • organizeaza lectorate cu parintii pe o tematica specifica;

  • ajuta persoana care solicita ajutorul ca pe parcursul sedintelor de consiliere sa gaseasca singura solutiile cele mai eficiente; consilierul nu da sfaturi, nu are niciodata solutii dinainte pregatite pentru cazul respectiv, persoana aflata in dificultate trebuie sa devina apta sa-si rezolve singura problemele cu care se confrunta;

  • Cabinet de asistenţă psihopedagogică
  • Cabinet de asistenţă psihopedagogică